Over mij

Mijn foto
Een goedgevulde boekenkast, de geur van oude boeken... uitnodigend, vol met - mogelijks interessante - wetenswaardigheden. Mijn interesses gaan vooral naar natuurgeneeskunde, meer bepaald homeopathie, craniosacraal therapie en voetreflexologie maar ook naar fotografie, computer en alles wat er in en om een mens heen plaatsvindt.

maandag 13 maart 2017

Brood en spelen...

Dit weekend promoveerde 'den Aantwaarp' opnieuw naar eerste klasse.  En of we het geweten hebben.  Het leek er op dat iedereen aan de radio of aan één of ander scherm was gekluisterd om deze fabuleuze strijd te volgen.  Zij die niet die mogelijkheid hadden werden via Twitter, Facebook en andere sociale media à la minute op de hoogte gebracht.
's Anderendaags was dit voetbalnieuws een hot-item en vrijwel elke nieuwsuitzending begon met een relaas over de gewonnen strijd...

Ondertussen voeren, rondom mij, enkele mensen een oneerlijke strijd tegen kanker.  Een strijd die vaak hard is en spijtig genoeg in vele gevallen verloren wordt.  Steeds meer mensen worden getroffen en genezing blijkt moeilijker dan gedacht.
Vorige week echter werd in een Amerikaanse rechtszaak beslist om Dr. Burzynski zijn medische licentie niet te ontnemen; de rechtbank oordeelde dat zijn kankerbehandelingen een meerwaarde hebben en dat hij met zijn behandelingen het leven van kinderen en volwassenen heeft gered terwijl die met de klassieke behandelingen zouden zijn overleden.
Elk weldenkend mens zou dan veronderstellen dat dit wereldnieuws is.  Dat journalisten van over de hele wereld elkaar zouden verdringen op de stoep van de Burzynskikliniek en dat wetenschappers in de wachtrij zouden staan om te leren hoe ook zij hun kankerpatiënten zouden kunnen helpen.  Hoe ze eindelijk hun eed van Hippocrates ten uitvoer kunnen brengen...

Niets is minder waar.  Waarschijnlijk heeft zo goed als niemand hiervan iets gehoord.  Wie?  Burzynski?

Mogelijks komt er in de nabije toekomst een nieuw voetbalstadion op 'de heilige grond van de Bosuil'.
We worden ongetwijfeld op de hoogte gehouden.

2 opmerkingen:

Unknown zei

de massa hysterie rond sport hangt me al vele jaren de keel uit, en nuttige zaken daar hoor je bijna niets van. Voor sport is er altijd veeeel geld en anderen moeten creperen van de honger. Wat een dwaze wereld.
de pharmatheutische industrie verdient veel geld en de andere natuurlijke middelen zonder al die nevenverschijnselen krijgen ondanks alle goede resultaten geen waardering. Maar ooit zal het wel lukken !!!

Lindsy Weegmaals zei

Ach lieve Francine, zoveel negativiteit dat ik lees in je woorden. Kijk naar de zon met je ogen wijd open en zie de schoonheid van wat rondom je leeft! Voor sommige mensen is sport de ontsnapping die ze nodig hebben, om rond te komen, om te kunnen leven. Ook al is het maar een ontspanning. Aan mij is het ook niet besteed, ik hou er mijn eigen hobbies en interesses op na, maar zoals ze zeggen "laat de boer zijn piske en kijk zelf de andere kant op".

De natuurlijke middelen waarvoor we dagelijks dankbaar mogen zijn is een veel vrolijker verhaal. Ik geniet ervan, met volle teugen, dat ik zelf, op mijn eigen, de beslissing kan nemen om gebruik te maken van etherische olieën of mijn helende mineralen, zonder het schavot van bewijs met me mee te moeten sleuren. Ik WEET waar het op staat, de WETENSCHAP klinkt anders en doet maar op!
Ik houd mijn roze quartz kristal bij mijn slaap ter ere van jou, en ik hoop dat ook jij de gelukzaligheid hiervan kan vinden. Zelf lijd ik al jaren aan depressies, dagelijks gebruik ik mijn roze quartz en ik ben er ook nog steeds, vertel me hoe dat nog zou kunnen met de vuiligheid die ze me aan zouden praten bij een psycholoog en met anti-depressieven. Het woord anti zit er in, weten ze zelf niet dat dat voor "uitschakelen graag" staat misschien?